طرح ناخن خوشگل

طرح ناخن خوشگل


کاشت ناخن یکی از روش‌های محبوب و مورد توجه برای بهبود ظاهر ناخن‌ها است که در سال‌های اخیر بسیار محبوب شده است. این فرآیند که در ابتدا به عنوان یک روش زیبایی برای تغییر شکل و طول ناخن‌ها مطرح شد، امروزه به عنوان یک صنعت پویا و پرطرفدار در حال توسعه است. 

در این مقاله، قصد داریم به بررسی جامعی از کاشت ناخن بپردازیم و به خوانندگان اطلاعات کاربردی و کاملی را درباره این فرآیند ارائه دهیم. از تاریخچه و ریشه‌های کاشت ناخن شروع کرده و به مزایا و معایب آن، انواع مواد و فناوری‌های استفاده شده در کاشت ناخن، مراحل اجرای این فرآیند و نکات مهم در مراقبت و حفظ ناخن‌های کاشتی می‌پردازیم.

هدف اصلی از انجام این مقاله، افزایش آگاهی و دانش خوانندگان درباره کاشت ناخن است. با خواندن این مقاله، خوانندگان قادر خواهند بود تا در مورد انتخاب بهترین روش، تجهیزات و مواد مورد نیاز برای کاشت ناخن، و نکات مراقبت پس از کاشت ناخن اطلاعات کاملی را کسب کنند.

با توجه به روند رو به رشد صنعت زیبایی و افزایش تقاضا برای خدمات کاشت ناخن، این مقاله می‌تواند به عنوان یک راهنمای جامع برای افرادی باشد که قصد دارند در این حوزه شغلی فعالیت کنند یا به عنوان مشتریانی که می‌خواهند خدمات کاشت ناخن را دریافت کنند.
طرح ناخن خوشگل

طرح ناخن خوشگل

مراحل کاشت ناخن

در این بخش صفر تا صد مراحل مختلف کاشت ناخن را به طور کامل برایتان شرح می‌دهیم.

تمیز کردن سطح ناخن

بعضی از خانم‌ها با ناخن‌هایی که لاک دارند یا نامرتب هستند برای کاشت ناخن به سالن زیبایی می‌روند. گاهی نیز قبلا از روش‌های ژلیش یا کاشت استفاده کرده‌اند و می‌خواهند آن‌ها را عوض کنند یا تمدید کنند. به همین دلیل، تمیز کردن سطح ناخن یکی از مراحل آماده سازی کاشت است که تکنسین انجام می‌دهد.

در این مرحله، تکنسین اگر لازم باشد با استفاده از پد لاک پاک کن، لاک ناخن را پاک می‌کند. همچنین، باقی‌مانده‌های ژلیش و کاشت را هم کاملا برمی‌دارد.

تمیز کردن ناخن در کاشت ناخن

تمیز کردن ناخن در کاشت ناخن

فشردن کوتیکول‌ها

پس از تمیز شدن سطح ناخن، مراحل مانیکور و آماده سازی ناخن شروع می‌شود. اکثر تکنسین‌ها، مانیکور را با فشردن کوتیکول‌ها شروع می‌کنند. کوتیکول‌ها، بافت‌های طبیعی هستند که در پایه ناخن رشد می‌کنند و ناخن‌ها را در برابر آسیب‌های محیطی و میکروب‌ها محافظت می‌کنند. ولی اگر کوتیکول‌ها زیاد رشد کنند، ظاهر ناخن‌ها را زشت می‌کنند و مانع از کاشت مناسب می‌شوند.

به همین علت، در مانیکور، این بافت‌ها را بدون صدمه زدن، به زیر پایه ناخن می‌برند. در این مرحله، تکنسین اول سطح ناخن را با روغن کوتیکول می‌زند و چند دقیقه صبر می‌کند تا بافت کوتیکول نرم شود. بعد با یک ابزار به نام فشار دهنده، به آهستگی بافت کوتیکول را از پایه ناخن به سمت عقب می‌فشارد. اگر کوتیکول‌های شما زیاد رشد کرده باشند، تکنسین مقدار اضافه را با یک ابزار خاص برمی‌دارد.

این مرحله، باعث می‌شود که قالب‌ها به خوبی روی سطح ناخن بچسبند و همینطور، ماندگاری و کیفیت کاشت را هم بالا می‌برد.

برش دادن ناخن‌ها

مرحله بعدی، بستگی به نوع کاشتی که می‌خواهید انجام بدهید دارد. اگر می‌خواهید ناخن‌های طبیعی خود را نگه دارید و فقط ژلیش بزنید، تکنسین ناخن‌هایتان را برش نمی‌دهد. فقط با استفاده از ناخن‌گیر، دور ناخن‌ها را برای سوهان کشی آماده می‌کند. اما اگر می‌خواهید کاشت بزنید، ناخن‌هایتان باید کاملا برش داده و دورگیری شوند.

بافر

ابزار بافر، ناخن را برای گرفتن مواد کاشت و ژل آماده می‌کند. این ابزار، شبیه به سمباده است و بر اساس ضخامت سطحش، شماره‌گذاری می‌شود. تکنسین، بافر را به آرامی روی ناخن می‌کشد و سطح ناهمواری را روی ناخن تشکیل می‌دهد. این کار، چربی اضافی روی ناخن را می‌زداید و باعث می‌شود مواد ژل بهتر بچسبند. بافرکشی ناخن، مرحله آخر مانیکور است و بعد از آن تکنسین به مراحل کاشت می‌پردازد.

پرایمر ناخن

پرایمر ناخن، برای پاک کردن هر گونه آلودگی و چربی از روی ناخن استفاده می‌شود. پرایمرها، موادی اسیدی و قوی هستند که برای آماده سازی ناخن برای کاشت استفاده می‌شوند. برای جلوگیری از تماس پرایمر با پوست دست، ناخن کار قبل از اجرای آن، دور انگشتانتان را با وازلین یا کرم مخصوص می‌پوشاند. این کار، از آسیب رسیدن به پوست شما با پرایمر جلوگیری می‌کند.

ضد قارچ

استفاده از ضد قارچ، قبل از انجام هر نوع کاشت ناخن، امری ضروری است. چون قالب و مواد کاشت روی ناخن شما، باعث می‌شوند که ناخن به هوا دسترسی نداشته باشد و بافت طبیعی آن آسیب‌پذیر شود. این شرایط، محیط مناسبی برای رشد باکتری‌ها و به ویژه قارچ‌ها است. اما اگر از ضد قارچ مناسب استفاده کنید، علاوه بر حفظ سلامت ناخن‌ها در طول دوره کاشت، می‌توانید از ایجاد این مشکلات نیز جلوگیری کنید.

اگر ضد قارچ استفاده نکنید، ممکن است با مشکلاتی مانند: رنگ پریدگی ناخن، التهاب، حساسیت، تخریب بافت ناخن و پوسته شدن پوست انگشتان روبرو شوید. اگر پس از کاشت، خارش، سوزش یا التهابی در اطراف انگشتانتان احساس کردید، سریعا به ناخن کار مراجعه کنید. او می‌تواند کاشت شما را بردارد و چند داروی درمانی به شما معرفی کند.

همچنین در این مواقع، بهتر است به پزشک متخصص هم مراجعه کنید تا از بدتر شدن عوارض جلوگیری کنید.

ضد قارچ زدن به ناخن

ضد قارچ زدن به ناخن

انتخاب قالب ناخن

ناخن کار، با توجه به سایز و شکل ناخن طبیعی شما، چند قالب را به شما نشان می‌دهد و آن‌ها را روی ناخنتان قرار می‌دهد. برخی از خانم‌ها که ناخن‌های گسترده‌ای دارند، معمولا تمایل دارند که قالب‌های کوچک‌تر را انتخاب کنند. اما باید بدانید که این کار، ناخن‌ها را ظریف‌تر نمی‌کند، بلکه باعث می‌شود که ناخن‌ها شکل نامتناسبی پیدا کنند. به همین دلیل، پیشنهاد می‌شود که به نظرات ناخن کار خود گوش کنید و اجازه دهید که مراحل کاشت را به صورت استاندارد و حرفه‌ای انجام شود.

چسبیدن قالب

وقتی که قالب ناخن مورد نظر خود را انتخاب کردید، ناخن کار آن را با چسب پر کرده و روی ناخن‌هایتان می‌چسباند. البته در این مرحله، باید کمی ناخن‌هایتان را فشار دهید. ناخن کار، برای اینکه حباب هوا بین ناخن و قالب ایجاد نشود، قالب را کمی روی ناخن‌هایتان می‌فشارد. سپس حدود 30 ثانیه منتظر می‌ماند تا قالب‌ها کاملا ثابت شوند و چسب خشک شود. چسبی که در فرایند کاشت ناخن استفاده می‌شود، بسیار محکم است و برداشتن آن خیلی آسان نیست. به همین خاطر، توصیه می‌شود که در این مرحله، از حرکت دادن دست و انگشتان خود جلوگیری کنید تا مشکلی در فرایند کاشت ناخن پیش نیاید.

بریدن قالب

قالب‌های ناخن، از نظر طول اندازه‌های متفاوتی دارند و معمولا چند سانتی متر بلند هستند. در این مرحله، ناخن کار درباره طول ناخن‌ها و انواع مدل کاشت ناخن با شما مشورت می‌کند و پس از تایید شما، نوک قالب را با قیچی کوتاه می‌کند.

سوهان کشی

پس از برش دادن ناخن‌ها، نوبت به سوهان کشی می‌رسد. در این مرحله، تکنسین با کمک سوهان، دور ناخن‌هایتان را فرم می‌دهد و آن‌ها را منظم می‌کند. اگر فقط می‌خواهید ژلیش بزنید، بهتر است در این مرحله با تکنسین درباره شکل دلخواه ناخن‌هایتان صحبت کنید. تکنسین می‌تواند ناخن‌هایتان را به شکل‌های مختلفی مانند: بادامی، مربعی و … برش دهد.

سوهان کشی ناخن

سوهان کشی ناخن

جمع بندی

در نتیجه، مراحل کاشت ناخن یک فرایند دقیق و حرفه‌ای است که به کمک تکنیک‌ها و مواد مختلف صورت می‌گیرد و اگر به درستی انجام نشود ممکن است ناخن قارچ‌بگیرد یا عفونت کند.

دیدگاه ها غیرفعال است.